Straż Graniczna Nadbużański Oddział Straży Granicznej OFERTA PRACY- Starszy inspektor ds. obsługi kasowej Sekcji Księgowości i Rozliczeń Pionu Głównego Księgowego - Pracownicy cywilni

Nawigacja

Pracownicy cywilni

OFERTA PRACY- Starszy inspektor ds. obsługi kasowej Sekcji Księgowości i Rozliczeń Pionu Głównego Księgowego

Katarzyna Niemczuk
23.09.2025

Ogłoszenie o naborze nr 156412  z dnia 23.09.2025 r.

Komendant Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko starszego inspektora ds. obsługi kasowej Sekcji Księgowości i Rozliczeń Pionu Głównego Księgowego

Wymiar etatu: 1

Liczba stanowisk pracy: 1

 

Miejsce wykonywania pracy: Nadbużański Oddział Straży Granicznej, ul. Trubakowska 2,

         22-100 Chełm

 

Adres urzędu: Nadbużański Oddział Straży Granicznej, ul. Trubakowska 2, 22-100 Chełm

 

ZAKRES ZADAŃ

  • przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat na podstawie dokumentów zatwierdzonych przez osoby upoważnione, przewożenie wartości pieniężnych i poczty bankowej zgodnie z obowiązującymi przepisami, prowadzenie rejestrów druków ścisłego zarachowania oraz ich wydawanie i rozliczanie, bieżąca współpraca i kontaktowanie się z instytucjami bankowymi, prowadzącymi rachunki bankowe budżetu państwa oraz zastępczą obsługę kasową z zakresie wpłat i wypłat środków pieniężnych
  • poprawne sporządzanie raportów kasowych oraz przekazywanie ich do zatwierdzenia,
  • kompletowanie wyciągów bankowych,
  • dekretowanie oraz księgowanie dokumentów księgowych zgodnie z Zakładowym Planem Kont (ZPK)
    i klasyfikacją analityczną wydatków i dochodów, a także w układzie zadaniowym z zakresu działalności budżetowej jednostki,
  • prowadzenie ewidencji zobowiązań z tytułu dostaw, robót i usług na koncie 201
    w korespondencji z właściwym kontem kosztów, z zastosowaniem programu finansowego księgowego Ft-FK zgodnie z zasadami zawartymi w polityce rachunkowości Oddziału,
  • comiesięczne uzgadnianie wykonywanych wydatków budżetowych zaksięgowanych na koncie 130
    z właściwymi komórkami merytorycznymi,
  • kompletowanie segregatora zaksięgowanych dokumentów,
  • archiwizowanie skompletowanych dokumentów w zakresie stanowiska zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

WYMAGANIA NIEZBĘDNE

·         wykształcenie średnie branżowe w zawodzie technik ekonomista/technik rachunkowości lub średnie
i dokument potwierdzający kwalifikacje w zakresie ekonomii lub rachunkowości uzyskane w szkole średniej o profilu ekonomicznym/szkole policealnej/kursie/uczelni wyższej.

·         znajomość przepisów

o    ustawy o rachunkowości (Dz. U. 2023.120 t.j. z późn.zm.) i aktów wykonawczych w zakresie działalności państwowych jednostek budżetowych,

o    rozporządzenia w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz. U.2016.793 t.j. z późn. zm.)

·         dobra znajomość obsługi komputera i  pakietu MS Office

·         umiejętność właściwej organizacji pracy

·         umiejętność pracy w zespole,

·         powyżej roku doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych

·         posiadanie obywatelstwa polskiego

·         korzystanie z pełni praw publicznych

·         nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

·         niewspółpracowanie z organami bezpieczeństwa w latach 1944-1990 (nie dotyczy kandydatek/ów urodzonych 1 sierpnia 1972r. lub później)

 

 

WYMAGANIA DODATKOWE

·         wykształcenie wyższe w zakresie nauk ekonomicznych/prawa/administracji/matematyka finansowa

·         przeszkolenie w zakresie rozpoznawania autentyczności wartości pieniężnych

 

OFERUJEMY

·           indywidualny rozkład czasu pracy

·           ruchomy czas pracy

·           możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy

·           dofinansowanie do wypoczynku pracowników

·           dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników

·           miejsce do odświeżenia się

·           pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu

·           miejsce parkingowe na terenie urzędu

 

DOSTĘPNOŚĆ

·       Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.

 

WARUNKI PRACY

Praca samodzielna, biurowa, przy monitorze komputerowym pow. 4 godzin dziennie. Narzędzia: komputer, drukarka, niszczarka, faks. Kancelaria znajduje się na parterze. Budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich.

 

 

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

  • list motywacyjny
  • CV
  • kopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • oświadczenie o niewspółpracowaniu z organami bezpieczeństwa w latach 1944-1990
    (nie dotyczy kandydatek/ów urodzonych 1 sierpnia 1972r. lub później)

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

  • kopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania  dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • kopia dokumentu potwierdzającego przeszkolenie w zakresie rozpoznawania autentyczności wartości pieniężnych,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych – jeżeli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO

 

DODATKOWE INFORMACJE

·         Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym telefonicznie lub mailowo. Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu. W celu usprawnienia procesu rekrutacji prosimy o wskazanie w ofercie danych kontaktowych: nr telefonu /adres e-mail.

·         Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.

·         Wzór oświadczenia dostępny jest pod adresem https://www.nadbuzanski.strazgraniczna.pl w zakładce „Praca->Pracownicy cywilni->Oświadczenie dla kandydatów do pracy na wolne stanowisko
w korpusie służby cywilnej”.

·         Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od dnia zakończenia naboru.

·         Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania oferty.

·         Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

·         Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.

·         Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelne oceń, czy odpowiada Ci taka praca.

·         Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

 

Metody/techniki naboru: weryfikacja formalna nadesłanych ofert, test wiedzy (fakultatywnie), rozmowa kwalifikacyjna.

Planowana data zatrudnienia: 15.10.2025 r., umowa o pracę na czas określony 12 miesięcy.

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 5105,94 zł + dodatek stażowy

 

Kontakt telefoniczny: (82) 568-53-39

TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

·         Dokumenty należy złożyć do: 03.10.2025r.

·         Decyduje data: stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu

·         Miejsce składania dokumentów:
Nadbużański Oddział Straży Granicznej
ul. Trubakowska 2
22-100 Chełm

·         Dokumenty należy przesyłać pocztą lub składać osobiście w Kancelarii Jawnej Komendy Oddziału pod ww. adresem, w godz. 7.30 - 10.00 i 12.30 - 15.00 w dni robocze.

 

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydata do pracy

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UW.L.2016.119.1), dalej RODO
informuję, iż:

1)       Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej, reprezentujący Nadbużański Oddział SG z siedzibą: 22-100 Chełm, ul. Trubakowska 2.

2)       Inspektorem ochrony danych osobowych wyznaczonym przez Komendanta Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej jest Naczelnik Wydziału Ochrony Informacji, adres e-mailowy: iod.woi.nosg@strazgraniczna.pl, tel. 82/ 568-51-20.  

3)       Pana/i dane nie będą przekazywane innym odbiorcom w rozumieniu ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r., nie będą przekazywane do państwa trzeciego, jak również do organizacji międzynarodowej.

4)       Pana/i dane będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji, w zakresie określonym w przepisach prawa na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. b, natomiast inne dane, w tym szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1, będą przetwarzane na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 pkt a), która może być w dowolnym czasie odwołana.

5)       Pana/i dane będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy od zakończenia procedury naboru.

6)       Przysługuje Panu/i prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania i usunięcia, z tym że wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji prowadzonym przez NOSG. Ponadto przysługuje Panu/i prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO.

7)       Przysługuje Panu/i prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej cofnięciem.

8)       W trakcie przetwarzania danych na potrzeby rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

9)       Ma Pan/i prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/i, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/i dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

10)    Podanie przez Pana/ią danych osobowych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych, w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć  w procesie naboru. Podanie innych danych jest dobrowolne.

11)    Aby skorzystać z przysługujących Pani/Panu praw wymienionych w pkt. 6 należy złożyć pisemne żądanie na adres Komendanta NOSG. Jeżeli żądania nie zostaną spełnione, Komendant NOSG poinformuje Panią/pana o odmowie realizacji żądania w terminie 14 dni od jej wpływu.

do góry