Spotkania szkoleniowe odbywały się na terenie całego województwa lubelskiego od początku stycznia do końca kwietnia br. Szkolenia poświęcone zasadom zatrudniania cudzoziemców były organizowane przez funkcjonariuszy NOSG wspólnie z inspektorami Państwowej Inspekcji Pracy, pracownikami PUP, ZUS oraz Krajowej Administracji Skarbowej.
Podczas prowadzonych spotkań omawiano przepisy regulujące zasady zatrudniania pracowników zagranicznych, zarówno w oparciu o kompetencje Straży Granicznej, jak również naszych partnerów. Obecni na spotkaniach eksperci i praktycy przedstawiali swoje prelekcje, dotyczące zagadnień związanych z sytuacją na polskim rynku pracy, trudnościami w zatrudnianiu obcokrajowców, uproszczoną procedurą zatrudniania cudzoziemców w oparciu o system " Oświadczeń o zamiarze zatrudniania cudzoziemców .... " oraz kontrolą legalności zatrudniania cudzoziemców.
Poruszane były problemy zarówno natury prawnej jak i praktycznej, z którymi obecnie zmagają się pracodawcy chcący zatrudnić obcokrajowców. Idea promowania wiedzy na temat obowiązujących regulacji prawnych w omawianym obszarze ma na celu przeciwdziałanie popełnianiu przestępstw i wykroczeń przez pracodawców, otwierających polski rynek pracy na potencjalnych pracowników zza wschodniej granicy. Stanowi to bardzo ważny element uczciwej konkurencji, a tym samym przeciwdziała zjawisku nielegalnego zatrudniania pracowników, chroniąc tym samym ich własne interesy na polskim rynku pracy.